C/ escoles s/n de LLERS , b7009989@xtec.cat tel: 972528965

dimecres, 15 de març de 2017

Els contes


Hi ha moltes maneres d'explicar i llegir contes. A l'escola bressol en trobem molts moments i molts espais que hi conviden. 








Normalment al seu abast hi poden trobar diversitat de propostes. Contes de cartró de diferents temàtiques; titelles per explicar històries; animals o altres figures per simbolitzar petites accions... i en mica en mica es van creant històries. No només per l'infant que llegeix el conte sinó moltes vegades són històries compartides . Plenes de significats i elements compartits que es repeteixen dia rere dia i que ens fan complices de moments entranyables. 


Normalment les trobades per explicar contes van sorgint durant el dia. Algun infant ens porta un conte que té a l'abast, o mira la lleixa i veu un conte "dac", "onte", i en mica en mica ens van fent entendre quan i què volen que expliquem. 
Alguns infants miren un xic el conte i busquen lloc per aomodar-se.
Altres al cap d'una estona decideixen anar a buscar una joguina. Alguns des de la distància van escoltant el conte i les seves accions. 




 Però a tots i a totes els agrada molt escoltar contes.
 Mirar contes. 
Fullejar contes.
Ensenyar imatges dels contes. 
Precisar anècdotes del conte.
Buscar els personatges del conte.




i així compartir amb nosaltres quins són els seus preferits. Quins els hi agrada més. A quins presten més atenció. Quins llegeixen cada dia..... fins que es trenquen. 





 I si!!! hi ha contes que són per observar i re-observar, compartir, per aprendre a tenir un llibre a les mans. I a vegades es trenquen i es fan malbé. A tots els hi hem de prestar atenció i cura. I més especialment als que venen de fora. Als que ens porten els infants amb molta estima. Els que venen de la biblioteca... I en mica en mica podrem anar coneixent més històries.  











                                            
Les històries però no venen soles. Alguna cosa ens ha passat pel cap que ens permet començar una petita acció. Això desencadena a una altre. I així en mica en mica fins arribar a formar petites narracions. petits contes. Igualment les mestres. Observem com els infants prefereixen materials i històries i llancem propostes i accions per tal que ells i elles se les puguin fer seves. 




 I en definitiva les puguin compartir 



Cap comentari :

Publica un comentari a l'entrada