C/ escoles s/n de LLERS , b7009989@xtec.cat tel: 972528965

divendres, 6 de maig de 2016

Fuster..... a veure si ens pots ajudar....

Comencem un nou projecte de creativitat. Aquesta vegada volem explorar com entenem les escultures, com les veuen els infants, com poden experimentar amb diferents espais i nivells, com es posicionen davant una estructura que es pot convertir en una obra. 
Per fer-ho vam pensar en oferir-los una base. Un lloc on ells poguessin anar elaborant i creant. però què. Doncs el que vulguin, el que necessitin, el que els interessi, el que descobreixin. Normalment ens adonem que en aquestes situacions de taller, els infants es marquen petits objectius d'exploració o superació. Ells mateixos agafen un repte. Amb el quadre amb relleu vam observar que cada infant descobreix els estris, elements de relleu d'una forma molt particular i individual i cada vegada que reprenien el taller, reprenien el seu objectiu. Alguns per exemple van descobrir el guix i en tot el taller el van explorar. D'altres al cap de tres sessions fent guix, utilitzaven un altre material. I així cadascú va fer el seu procés. 


Ara ens agradarà descobrir i observar i documentar el seu procés. Però primer de tot necessitem l'estructura. I......

El fuster del costat de l'escola ens ha ajudat. Només calien unes fustes i llistons que teníem a la llar. Uns quants infants van ser els encarregats de portar-li. 


Vam anar elaborant l'estructura. Una fusta per aquí, una altre per allà... Aquest "un pal llarg" ; "un forat", "ui quin soroll", "més" deia el més petitó en sentir el soroll. 
              

  Un cop acabada ja podem tornar cap a l'escola a veure què en pensen els companys. De seguida van mostrar molt d'interès. Va quedar molt i molt xula.


 Però volíem saber com havia anat i els tres infants més grans ens van explicar amb molt de detall què havia passat.
 i nosaltres vam escoltar amb molta atenció com havia anat la sessió.
 I ara.... ara com continuem???? perquè tots en volem participar!!!! doncs bé si portem cosetes petites per enganxar a l'estructura potser quedarà més interessant. Així que com que teníem un llibre d'art d'un papa que fa temps va portar els seus infants a la llar el vam observar.
"un cargol", "una pedra", "groc"... tots expressàvem el que vèiem ... l'art contemporani a vegades pot tenir diferents lectures.

 
 Després vam decidir que les famílies ens podien ajudar i vam fer un cartell molt vistós per l'entrada per tal que ens ajudessin.

Uns anirem mostrant com evoluciona el projecte i els descobriments dels infants. 


Cap comentari :

Publica un comentari a l'entrada