Les adaptacions a l'escola bressol són un temps delicat per als infants, les seves famílies, nosaltres les mestres i per als infants. Com podem ajudar a entrar en aquest període amb la màxima escolta a les famílies i als infants?. Ajudar, acompanyar, respectar, posar paraules, tranquil.litzar, compartir emocions, preveure situacions... són aspectes que poden ajudar però moltes vegades la complicitat i espontaneïtat que ens poden oferir els companys és molt important tenir-la en compte.
Així que a la sala d'entrada sempre oferim que es quedi algun infant que vulgui acompanyar. "avui vindrà l'A?" "que et vols quedar a jugar amb ell?" D'aquesta manera de manera reduida oferim als infants adaptar-se als espais i als companys. Al principi plorava i els infants més petits el miraven estranyats. Nosaltres podem verbalitzar aquests moments, explicar què passa, nom
I amb petites estones com aquestes anem augmentant pas a pas l'estona a la llar. i acceptant la quotidianitat de les seves rutines, dels seus infants i de totes les mestres.
Cap comentari :
Publica un comentari a l'entrada