C/ escoles s/n de LLERS , b7009989@xtec.cat tel: 972528965

divendres, 1 d’abril de 2016

Construïm històries

"què fas?"               
  "posa una aquí" "és un castell"

Les construccions van evolucionant a mesura que els infants van creant i fent amb elles petites representacions , on ells són els grans protagonistes!!!!
Algunes estones comença amb una proposta d'un parell d'infants que van col.locant peces. En aquest cas feien una casa. Els llistons de fusta grans i petits i les peces de fusta de colors es van disposant pel racó de les construccions. Aquesta vegada fan una casa.
 Alguns companys en repeteixen la construcció un altre dia. Les experiències del dia anterior se sumem a les del següent dia. I les seqüències de peces i els productes finals són resultat de l'experiència i el tempteig de temps enrere. Cada infant aporta el seu gra de sorra i amb ella aconsegueixen elaborar estructures complexes i detallades. No tots col.laboren de la mateixa manera, ni amb la mateixa intensitat ja que cadascun d'ells té motius propis. Però entre ells sorgeix aquella creació que porta el seu nom, el seu trosset.


Vam observar que els petites peces de la taula de peces soltes les utilitzaven per fer els seus castell, camins, .... al mateix temps que van fent seriacions, classificacions, 


 Normalment els infants no recullen les seves exploracions i queden sobra la taula, cosa que provoca que altres infants en percebin el treball i vulguin fer alguna cosa amb elles. Tant pot ser escampar-les per terra, com destruir-les, aprofitar-les per fer alguna torre a sobra...


I en una de les zones del jardí també hi hem disposat material per tal que n'explorin les possibilitats. Grans rialles indiquen que han aconseguit fer petites torres. 


Els materials més grans i pesats aporten noves capacitats a desenvolupar. Els infants es veuen engrescats en confeccionar amb grans magnituds. 

Com ens col.loquem respecte a la construcció que hem fet visiona com està l'infant respecte a l'obra que ha fet. Si l'utilitza per viure-la, si la produeix relaxament...
                           





Quan hi afegim figures la construcció pren algunes intencions que poden ser increïbles i alhora màgiques. El fet d'observar com es disposa les princeses i després va fent la torre. 





Fins i tot hi ha infants que la viuen observant com es construeix, aportant idees, aprofitant quan està feta per poder-la tocar,....





Cap comentari :

Publica un comentari a l'entrada