C/ escoles s/n de LLERS , b7009989@xtec.cat tel: 972528965

dimarts, 16 de febrer del 2016

Experimentem amb llegums


Aquests dies hem començat amb un projecte d'experimentació amb llegums. Hem disposat la sala amb materials com culleres, pots, saquets, caixetes de cartró, pinces, lupes... amb petits grups d'infants anem accedint a l'espai i els hi mostrem els paquets de llegums. 

Els obrim i observem com van reaccionant. Hem començat amb un grup de petits que de seguida es van posar a explorar els llegums. carregats amb culleres remenaven, escampaven, picaven, seleccionaven, agafaven petites quantitats... 
 amb aquests petits grups volem esbrinar quines complicitats s'esdevenen durant el joc. en aquest moment l'infant va començar a picar amb la cullera i els dos infants el van seguir. Va ser un moment de rialles, mirades, complicitats i descobertes plegats. 

 Altres moments necessiten la figura de l'adult per observar el material. Ens volen fer partícips de les seves trobades ens demanen que observem amb ells aquell material i amb curiositat ens observen com reaccionem i què els hi expliquem. 

les mans esdevenen les grans exploradores. Per elles s'escapen els llegums, amb elles agafem, sacsegem, apilem, rasquem, separem, piquem, tirem ... i la mirada atenta les acompanya tot intentant entendre el material, els esdeveniments, les raons, les sensacions.  

 

 La imitació de situacions i accions ens permet aprendre. La entenem com a riquesa extraordinària que permet als infants apropiar-se de situacions que els hi provoquen plaer. i gràcies a la curiositat esdevenen gratuïtes i naturals.  Normalment els jocs en aquestes edats solen començar en situacions d'individualitat i en mica en mica els infants es poden anar interessant per les accions dels companys i fins i tot fer-les seves. Un altre pas és com van fer-se seu el mateix objectiu de joc i exploració.

 



En un context tranquil i relaxat es produeixen molts descobriment, s'hi donen lloc situacions on els materials i els infants conjuguen i la nostra mirada atenta acompanya i exalta aquestes peces d'aprenentatge. 
 On els interessos d'un infant de cop i volta són compartits per el company.

  i s'observen.


L'apropament a les característiques dels materials que els disposem, com ells els coneixen i interactuen ens ofereix espais d'aprenentatge per nosaltres, que com a mestres, també hem de conèixer les característiques dels infants amb els quals passem llargues estones de joc i descobriment. i que a ells els hi volem oferir materials i espais adequats als seus interessos i evolucions.

 

D'aquí uns dies us mostrarem els altres grups que han explorat aquest material. 

Cap comentari :

Publica un comentari a l'entrada