Aquests dies hem començat amb un projecte d'experimentació amb llegums. Hem disposat la sala amb materials com culleres, pots, saquets, caixetes de cartró, pinces, lupes... amb petits grups d'infants anem accedint a l'espai i els hi mostrem els paquets de llegums.
Els obrim i observem com van reaccionant. Hem començat amb un grup de petits que de seguida es van posar a explorar els llegums. carregats amb culleres remenaven, escampaven, picaven, seleccionaven, agafaven petites quantitats...
La imitació de situacions i accions ens permet aprendre. La entenem com a riquesa extraordinària que permet als infants apropiar-se de situacions que els hi provoquen plaer. i gràcies a la curiositat esdevenen gratuïtes i naturals. Normalment els jocs en aquestes edats solen començar en situacions d'individualitat i en mica en mica els infants es poden anar interessant per les accions dels companys i fins i tot fer-les seves. Un altre pas és com van fer-se seu el mateix objectiu de joc i exploració.
L'apropament a les característiques dels materials que els disposem, com ells els coneixen i interactuen ens ofereix espais d'aprenentatge per nosaltres, que com a mestres, també hem de conèixer les característiques dels infants amb els quals passem llargues estones de joc i descobriment. i que a ells els hi volem oferir materials i espais adequats als seus interessos i evolucions.
D'aquí uns dies us mostrarem els altres grups que han explorat aquest material.
Cap comentari :
Publica un comentari a l'entrada