Tot comença un dia quan un dels infants descobreix que hi ha embuts per jugar a la sorra.
Els va utilitzant com una pala; però en un moment donat, aixeca l'embut i s'adona que la sorra rellisca ràpid fins sortir per l'altre costat .
La sensació de la sorra lliscant motiva el infant per anar repetint l'acció.
Un altre dia, en un altre moment del jardí un infant l'imita. I allò que era una acció i descoberta individual passa a ser un joc compartit.
Però nosaltres no veiem un simple joc.
Nosaltres veiem planificació, exploració, acció, comprovació, organització, reorganització.
I en mica en mica els objectius es fan comuns. En mica en mica les accions es van compenetrant i les voluntats individuals passen a ser ajustades amb el company de joc.
es miren mútuament. no parlen massa.
Així que vam aprofitar aquesta motivació dels infants per posar l'instrument a altres experiències i que els infants en puguin explorar les seves característiques. La nostra voluntat és seguir l'evolució d'aquesta descoberta i verbalitzar amb ells les seves conclusions, sensacions ... i que aquesta experiència que té sentit per dos infants en pugui tenir per d'altres.
Cap comentari :
Publica un comentari a l'entrada